Supermarkety powinny obniżyć ceny zdrowej żywności

Supermarkety powinny obniżyć ceny zdrowej żywności by wesprzeć walkę z otyłością w Wielkiej Brytanii – wzywa organizacja konsumencka Which?

Analiza 77,165 promocji na produkty spożywcze w głównych sklepach Wielkiej Brytanii takich jak Asda, Morrisons, Ocado, Sainsbury’s, Tesco i Waitrose wykazała, że aż 53 procent dotyczyło niezdrowej żywności. Wyroby cukiernicze dużo częściej są objęte promocjami niż owoce i warzywa, dlatego kupując ciastka możemy zapłacić 52 procent mniej niż zwykle, a kupując jabłka  zaoszczędzimy jedynie 30 procent.

Niektóre supermarkety przyklejają do mniej zdrowych produktów czerwoną etykietę, która oznacza wysoką zawartość tłuszczy, cukrów bądź soli. Jeśli produkty nie są oznakowane, automatycznie klasyfikowane są jako zdrowe.

– Od 2014 roku ciężko pracujemy nad zniesieniem promocji, staramy się inwestować pieniądze tak, by ceny były na stałe niższe. Udało nam się już uatrakcyjnić  ceny wielu zdrowych produktów. Teraz apelujemy do firm spożywczych, aby wycofały wielopaki, które nie tylko propagują otyłość, ale również zwiększają ilość odpadów – przekonuje Paul Mills-Hicks, dyrektor Sainsbury’s.

(olz) / Goniec.com

goniec_150

© Open Magazyn.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość jak i żadna część utworów na OPEN MAGAZYN.PL, nie może być rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie bez zgody Redakcji. Wobec osób łamiących prawo, podjęte zostaną wszelkie działania prawne celem dochodzenia roszczeń finansowych.

POPULARNE TERAZ

INFORMACJE I BIZNES

OPINIE I PUBLICYSTYKA

STYL I KULTURA

/Autor

Ostatnie lata przyniosły ogromny postęp w leczeniu nowotworów

Raka piersi co roku diagnozuje się u około 18 tys. Polek, z których 85 proc. udaje się wyleczyć. Dzięki nowoczesnym terapiom – obecnie nawet rak piersi z przerzutami może stać się chorobą przewlekłą. Podobnie jest w przypadku wielu innych typów nowotworów – choć liczba zachorowań rośnie, pojawiają się innowacyjne leki, które znacząco wydłużają życie chorych i poprawiają jego jakość.

Sharing is caring!