Promuj swoją markę: 24 pomysły na angażujące posty na Facebooku

W dzisiejszych czasach istnieje nieskończona ilość możliwości promowania i rozwoju własnej marki. Na dodatek jeśli tylko zdecydujesz się na pozyskiwanie nowych odbiorców w social mediach – nie poniesiesz dużych kosztów. A jak wiadomo, w mediach społecznościowych obecnie są WSZYSCY. Nie wierzysz?

Obecnie z Facebooka korzysta ponad miliard użytkowników miesięcznie, a w Polsce jest to aż 14 milionów osób! Statystyczny Polak poświęca aż 1 godzinę i 17 minut dziennie na przeglądanie mediów społecznościowych, w tym bezinteresowne skrolowanie, sprawdzanie wiadomości, rozmowy ze znajomymi, oglądanie filmików, etc.

Dlatego jeśli jeszcze Twoja marka nie jest obecna w mediach społecznościowych – koniecznie to zmień. Jak? Pierwszym ruchem niech będzie założenie profilu firmowego na Facebooku, w którym możesz wykorzystywać wiele darmowych funkcji, dzięki którym będziesz docierać do nowych odbiorców. Jeśli już posiadasz konto firmowe, ale czujesz, że nie masz pomysłu na jego prowadzenie i nie potrafisz wykorzystywać jego możliwości to również zacznij działać!

Pobierz bezpłatny e-book: “24 pomysły na angażujące posty na Facebooku” (https://kursy.joannaceplin.pl/produkty/24-pomysly-na-angazujace-posty-na-facebooku/) i poznaj podstawowe zasady tworzenia zaangażowania odbiorców pod Twoimi treściami.

Twórz zaangażowanie! 

Tak, to prawda, że nie jest możliwe stworzenie zaangażowania na Facebooku w jeden wieczór. Jest to proces długotrwałych i konsekwentnych działań, na które jednak warto poświęcić czas. To dzięki nim będziesz docierał do swoich wymarzonych odbiorców, a z czasem zbudujesz też z nimi trwałe relacje, które zaowocują w przyszłości. Pamiętaj, że stałe grono Twoich odbiorców to bardzo skuteczny sposób na docieranie do nowych. To właśnie rekomendacja znajomych jest  najsilniejszym bodźcem skłaniającym nas do zakupów. Dlatego warto poświęć na to czas i zadbać o swoich odbiorców.

Jak zwiększyć zaangażowanie?

Rozwiązań jest wiele. Poniżej masz listę praktycznych wskazówek, na które warto zwrócić uwagę:

1. Na początek stwórz przejrzysty profil i uzupełnij wszystkie informacje o Twojej marce. Wybierz zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle tak, aby mówiły o tym co robisz. Dbaj, aby przekazywane przez Ciebie treści były spójne i jednolite na wszystkich platformach społecznościowych oraz Twoim koncie prywatnym.

2. Wykorzystaj to, że Twoja firma nie jest wielką korporacją. Pokazuj sukcesy, codzienny rytm pracy. Niech Twoi odbiorcy zobaczą, że po drugiej stronie monitora są prawdziwi ludzie, a nie automat.

3. Publikuj wideo – Facebook uwielbia promować filmy. Mają one o 135% większy zasięg organiczny, niż posty ze zdjęciami. Wykorzystaj to!

4. Poza publikacją wideo, pamiętaj również o możliwości transmitowania na żywo. Nie bój się prowadzić LIVE’ów, pomimo, że na początku mogą być dla Ciebie problematyczne. Jeśli nie będziesz przekonany, czy masz o czym zrobić transmisję, zapewne wystarczy kilka minut zastanowienia się i pomysły same wpadną Ci do głowy.

5. Rozmawiaj z Twoimi odbiorcami: pytaj, odpowiadaj, staraj się zrozumieć ich punkt widzenia i udzielaj im porad. Tym sposobem zwiększysz zaufanie do swojej marki. Możesz także  przygotować cykl porad, dobrze sprawdzają się również cytaty, czy teksty motywacyjne.

6. Utwórz grupę, dzięki której będziesz mógł lepiej nawiązywać relację z Twoimi odbiorcami! Przy okazji stworzysz zaangażowaną społeczność, w której będziesz mógł występować jako ekspert. Oprócz tego udzielaj się także w innych grupach, gdzie będziesz mógł dzielić się swoimi spostrzeżeniami na dany temat.

7. Jeżeli opublikowałeś post, na widoczności którego bardzo Ci zależy – przypnij go na stronie głównej Twojego profilu. Jak to zrobić? Po opublikowaniu postu kliknij w jego prawy górny róg na “v” i wybierz opcję “Przypnij na górze strony”. Do czasu, kiedy nie odepniesz posta, będzie się on pokazywał jako pierwszy na Twoim profilu.

8. Facebook jest najtańszym i najefektywniejszym sposobem na zautomatyzowanie sposobu pozyskiwania nowych odbiorców, dlatego REKLAMUJ SIĘ!

9. Korzystaj także z innych platform społecznościowych, np. Instagram, czy LinkedIn. Jeżeli to na Facebooku prowadzisz najbardziej aktywną działalność, możesz poinformować na innych platformach o działaniach i podać link do profilu.

10. Użytkownicy Facebooka lubią uczestniczyć w wydarzeniach. Dlatego wykorzystaj tę funkcję i załóż własne wydarzenie dla Twojej strony. Może to być promocja produktu czy wspólny cel dla Twoich odbiorców.

Podstawowe zasady w tworzeniu zaangażowania odbiorców to:

• tworzenie wartościowych treści,  • systematyczność.

Zastanawiasz się dlaczego to takie ważne? 

Tak jak już wcześniej wspomniałam, skutecznym sposobem na komunikację i tworzenie relacji z Twoim odbiorcą jest systematyczne prowadzenie fanpage’a. Dzięki niemu możesz kreować. wizerunek swojej marki, w taki sposób, jaki tylko chcesz. Warto, żebyś przemyślał, co chcesz osiągnąć dzięki aktywnej stronie na Facebooku, jakie cele sobie wyznaczysz i najważniejsze dążył do ich osiągnięcia. Efektem Twoich systematycznych działań będzie większa liczba klientów i wzrost sprzedaży, a o to przecież chodzi.

Autorka: Joanna Ceplin

Joanna Ceplin na specjalne zaproszenie firmy ExcellenceVale poprowadzi szkolenie Ty i Twoja marka online, które odbędzie się 17 marca 2018 r. w Londynie. Tutja jest link do wydarzenia:

http://excellencevale.com/twoja-marka-online/#zaproszenie

SZUKASZ PRACY W SZKOCJI?
ZMIEŃ KIERUNEK – NA SIEBIE!

  • UBEZPIECZENIA

    Zabezpiecz swoje życie, zdrowie i dochód! Czytaj więcej!

  • PRACA

    Zatrudniamy ludzi a nie CV! Daj się poznać! Czytaj więcej!

  • DOBRE BIURO

    Zobacz naszą ofertę. Wszystko w jednym miejscu! Czytaj więcej!

  • OGŁOSZENIA!

    Ogłoszenia w Wielkiej Brytanii w Open Magazyn. Dodaj za darmo!

  • BENEFITY +

    Benefity, dokumenty, telefon w każdej sprawie i dużo więcej!

  • KSIĘGOWOŚĆ

    Zadbamy o twoją księgowość szybko, sprawnie i profesjonalnie!

Kłopoty Premier: sondaże pokazują rosnące poparcie dla drugiego referendum

17 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Miłość: On muzułmanin, ona chrześcijanka

17 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Fałszywe 20-funtówki w obiegu. Kolejny raz przed świętami

13 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

W UK rekordowy spadek liczby pracowników z Europy Wschodniej

13 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Brytyjscy farmerzy będą mogli zatrudniać pracowników spoza UE

13 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Czy mięso zostanie opodatkowane?

8 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Od stycznia spadają ceny prądu i gazu!

8 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Ryanair zwalnia za zdjęcie śpiących na podłodze

8 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Mądry Polak po szkodzie a Brytyjczyk po… referendum

7 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Coraz więcej firm w UK przechodzi na 4 dniowy tydzień pracy

7 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Brexit wpłynie na opiekę medyczną w Wielkiej Brytanii?

6 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Jak zostać dawcą szpiku

5 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Wracać czy zostać? Już za niecałe pół roku Wielka Brytania wyjdzie z Unii!

5 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Czy jeszcze „opłaca się” przyjechać do Wielkiej Brytanii?

5 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Pomnik ku czci Generała Stanisława Maczka odsłonięty w Edynburgu

5 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Premier Szkocji Nicola Sturgeon odwiedziła Auschwitz-Birkenau

4 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

EasyJet na prąd?

4 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Ponad 70 największych firm w UK wzywa do ponownego referendum

4 listopada 2018/Autor OPEN MAGAZYN

© Open Magazyn.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość jak i żadna część utworów na OPEN MAGAZYN.PL, nie może być rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie bez zgody Redakcji. Wobec osób łamiących prawo, podjęte zostaną wszelkie działania prawne celem dochodzenia roszczeń finansowych.