Firmom rodzinnym ufamy bardziej niż księdzu


Przedsiębiorca rodzinny jest profesją, która cieszy się największym zaufaniem Polaków – taką odpowiedź wskazała ponad połowa uczestników badania „Polacy o Firmach Rodzinnych. Firmy zbudowane na zaufaniu”.

Wypowiedź: Jakub Kołodziej, Roleski, Małgorzata Grycan, Grycan.

 Na kolejnych miejscach znaleźli się sprzedawcy w sklepie (39,4%) oraz dziennikarze radiowi (29,7%). Niżej plasują się przedstawiciele profesji, które uchodzą zwykle za zawody zaufania publicznego: księdzu ufa 25% z nas, urzędnikowi – 22%. W firmach rodzinnych nie tylko chcemy robić zakupy ale też coraz częściej pracować.

– Raport pokazał, że są trzy główne aspekty, które doceniają Polacy, one w pełni pokrywają się z tym co widzimy w swoim obszarze działalności. Ludzie ufają, że to właściciel, czyli konkretna osoba stoi za jakością produktu. Po drugie istnieje powszechne zaufanie w to, że rodzinne znaczy polskie, czyli za tym stoi polski kapitał i ten patriotyzm gospodarczy, który coraz mocniej przewija się w wyborach zakupowych odgrywa tutaj niebagatelną rolę. Po trzecie, to co jest może najważniejsze ale nie jest jeszcze na pierwszym miejscu w raporcie, tacy pracodawcy są postrzegani jako solidni i godni zaufania – mówi newsrm.tv Jakub Kołodziej, Roleski.

Niemal 40% Polaków jest skłonnych kupić droższy z dwóch podobnych produktów, jeśli będzie on pochodził z firmy rodzinnej. Spośród nich, prawie 30% deklaruje, że jest gotowych zapłacić różnicę w cenie wynoszącą więcej niż 10%.

Gotowość dopłaty związana jest z podejmowaniem przez Polaków coraz bardziej świadomych decyzji zakupowych. Oznacza to, że zwracają oni uwagę na to, przez kogo został wyprodukowany dany produkt. Okazuje się, że najważniejszą zachętą do wyboru producentów rodzinnych jest przekonanie konsumentów co do wysokiej jakości oraz polskiego pochodzenia towaru. 60% Polaków, którzy kiedykolwiek kupili produkt firmy rodzinnej wierzy, że w takim przedsiębiorstwie o poziom jakości produktów dba sam właściciel. Kolejnym czynnikiem zachęcającym do zakupu produktu firmy rodzinnej okazała się ich polskość. W 2016 roku takiej odpowiedzi udzielił co czwarty
z respondentów, którym zadano to pytanie, rok później – już co drugi. Wśród młodych Polaków (do 24 lat) bardzo ważnym elementem okazało się także przekonanie o sprawiedliwym traktowaniu pracowników w firmach rodzinnych.

Polacy chętnie polecają najbliższym i znajomym produkty i usługi, z których są zadowoleni. Połowa (49,9%) twierdzi, że robi to zawsze, a prawie drugie tyle osób (47,8%) przyznaje, że robi tak czasem. Według danych z raportu, dla ponad połowy z nich (51,2%) fakt, że polecany produkt pochodzi z firmy rodzinnej ma dodatkowe znaczenie przy udzielaniu rekomendacji. Co ciekawe, ma to większe znaczenie dla mężczyzn (53%) niż dla kobiet (49%). Wśród mieszkańców poszczególnych województw, największy odsetek udzielających rekomendacji z uwzględnieniem rodzinnego charakteru producenta lub usługodawcy znajdziemy w województwie opolskim. W sumie aż w dziewięciu województwach udział osób chętniej rekomendujących produkty firm rodzinnych przekracza połowę respondentów.

Newsrm.tv

  • UBEZPIECZENIA

    Zabezpiecz swoje życie, zdrowie i dochód! Czytaj więcej!

  • PRACA

    Zatrudniamy ludzi a nie CV! Daj się poznać! Czytaj więcej!

  • DOBRE BIURO

    Zobacz naszą ofertę. Wszystko w jednym miejscu! Czytaj więcej!

  • OGŁOSZENIA!

    Ogłoszenia w Wielkiej Brytanii w Open Magazyn. Dodaj za darmo!

OGŁOSZENIA

DODAJ OGŁOSZENIE ZA DARMO I BEZ REJESTRACJI!

Brexit: Parlament odrzucił umowę. Co teraz będzie? Jest kilka scenariuszy

16 stycznia 2019/Autor OPEN MAGAZYN

Umowa ws. Brexitu odrzucona. Wielka porażka premier May

15 stycznia 2019/Autor OPEN MAGAZYN

Polak z Londynu przyznał się do popełnienia przestępstw związanych z terroryzmem

22 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Fact-checking na Facebooku w rozsypce

21 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Brexit: biznes na wyspach z przerażeniem obserwuje polityków

21 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Kevin sam w domu…Ponad 20 lat starszy. Zobaczcie najnowszą reklamę!

21 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Theresa May mówi publicznie o sytuacji Polaków po brexicie

20 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Unia Europejska zakaże używania plastikowych sztućców i słomek

19 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Brytyjska armia utworzy „bataliony brexitu”

19 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Strach siedzieć w brytyjskich więzieniach

17 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Do Wielkiej Brytanii po brexicie będą wpuszczane tylko osoby wykwalifikowane

17 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Tusk i Juncker ponownie wykluczają renegocjację umowy z UK

15 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Brexit – Drugie referendum?

15 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Brytyjski generał zaleca szybkie przygotowanie armii do III wojny światowej

14 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Święta wpędzają w długi!

14 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Tabletki antykoncepcyjne obniżają libido?

14 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Brytyjczycy za wjazd do krajów UE będą musieli zapłacić?

14 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Czy dzisiaj zostanie odwołana premier Theresa May?!

12 grudnia 2018/Autor OPEN MAGAZYN

© Open Magazyn.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość jak i żadna część utworów na OPEN MAGAZYN.PL, nie może być rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie bez zgody Redakcji. Wobec osób łamiących prawo, podjęte zostaną wszelkie działania prawne celem dochodzenia roszczeń finansowych.