Firmom rodzinnym ufamy bardziej niż księdzu


Przedsiębiorca rodzinny jest profesją, która cieszy się największym zaufaniem Polaków – taką odpowiedź wskazała ponad połowa uczestników badania „Polacy o Firmach Rodzinnych. Firmy zbudowane na zaufaniu”.

Wypowiedź: Jakub Kołodziej, Roleski, Małgorzata Grycan, Grycan.

 Na kolejnych miejscach znaleźli się sprzedawcy w sklepie (39,4%) oraz dziennikarze radiowi (29,7%). Niżej plasują się przedstawiciele profesji, które uchodzą zwykle za zawody zaufania publicznego: księdzu ufa 25% z nas, urzędnikowi – 22%. W firmach rodzinnych nie tylko chcemy robić zakupy ale też coraz częściej pracować.

– Raport pokazał, że są trzy główne aspekty, które doceniają Polacy, one w pełni pokrywają się z tym co widzimy w swoim obszarze działalności. Ludzie ufają, że to właściciel, czyli konkretna osoba stoi za jakością produktu. Po drugie istnieje powszechne zaufanie w to, że rodzinne znaczy polskie, czyli za tym stoi polski kapitał i ten patriotyzm gospodarczy, który coraz mocniej przewija się w wyborach zakupowych odgrywa tutaj niebagatelną rolę. Po trzecie, to co jest może najważniejsze ale nie jest jeszcze na pierwszym miejscu w raporcie, tacy pracodawcy są postrzegani jako solidni i godni zaufania – mówi newsrm.tv Jakub Kołodziej, Roleski.

Niemal 40% Polaków jest skłonnych kupić droższy z dwóch podobnych produktów, jeśli będzie on pochodził z firmy rodzinnej. Spośród nich, prawie 30% deklaruje, że jest gotowych zapłacić różnicę w cenie wynoszącą więcej niż 10%.

Gotowość dopłaty związana jest z podejmowaniem przez Polaków coraz bardziej świadomych decyzji zakupowych. Oznacza to, że zwracają oni uwagę na to, przez kogo został wyprodukowany dany produkt. Okazuje się, że najważniejszą zachętą do wyboru producentów rodzinnych jest przekonanie konsumentów co do wysokiej jakości oraz polskiego pochodzenia towaru. 60% Polaków, którzy kiedykolwiek kupili produkt firmy rodzinnej wierzy, że w takim przedsiębiorstwie o poziom jakości produktów dba sam właściciel. Kolejnym czynnikiem zachęcającym do zakupu produktu firmy rodzinnej okazała się ich polskość. W 2016 roku takiej odpowiedzi udzielił co czwarty
z respondentów, którym zadano to pytanie, rok później – już co drugi. Wśród młodych Polaków (do 24 lat) bardzo ważnym elementem okazało się także przekonanie o sprawiedliwym traktowaniu pracowników w firmach rodzinnych.

Polacy chętnie polecają najbliższym i znajomym produkty i usługi, z których są zadowoleni. Połowa (49,9%) twierdzi, że robi to zawsze, a prawie drugie tyle osób (47,8%) przyznaje, że robi tak czasem. Według danych z raportu, dla ponad połowy z nich (51,2%) fakt, że polecany produkt pochodzi z firmy rodzinnej ma dodatkowe znaczenie przy udzielaniu rekomendacji. Co ciekawe, ma to większe znaczenie dla mężczyzn (53%) niż dla kobiet (49%). Wśród mieszkańców poszczególnych województw, największy odsetek udzielających rekomendacji z uwzględnieniem rodzinnego charakteru producenta lub usługodawcy znajdziemy w województwie opolskim. W sumie aż w dziewięciu województwach udział osób chętniej rekomendujących produkty firm rodzinnych przekracza połowę respondentów.

Newsrm.tv

  • UBEZPIECZENIA

    Zabezpiecz swoje życie, zdrowie i dochód! Czytaj więcej!

  • PRACA

    Zatrudniamy ludzi a nie CV! Daj się poznać! Czytaj więcej!

  • DOBRE BIURO

    Zobacz naszą ofertę. Wszystko w jednym miejscu! Czytaj więcej!

  • OGŁOSZENIA!

    Ogłoszenia w Wielkiej Brytanii w Open Magazyn. Dodaj za darmo!

OGŁOSZENIA

DODAJ OGŁOSZENIE ZA DARMO I BEZ REJESTRACJI!

Premier zgadza się na głosowanie w sprawie drugiego referendum. Ale stawia warunek. Jaki?

22 maja 2019/Autor OPEN MAGAZYN

Premier May zgodziła się na rezygnację ze stanowiska

17 maja 2019/Autor OPEN MAGAZYN

Fake newsy i sexting w sieci. Młodzież coraz bardziej uzależniona od smartfonów i zagubiona w cyfrowym świecie

11 maja 2019/Autor OPEN MAGAZYN

Większość Szkotów przeciwna odłączeniu się od Zjednoczonego Królestwa

27 kwietnia 2019/Autor OPEN MAGAZYN

Szkocka premier chce drugiego referendum ws. niepodległości

25 kwietnia 2019/Autor OPEN MAGAZYN

Nowa data Brexitu to 31 października!

11 kwietnia 2019/Autor OPEN MAGAZYN

„Settled status” na stronie rządowej UK po polsku!

5 kwietnia 2019/Autor OPEN MAGAZYN

Ruszyła obowiązkowa rejestracja obywateli UE

31 marca 2019/Autor OPEN MAGAZYN

NO!, NO!, NO!… Osiem scenariuszy dla Wielkiej Brytanii odrzuconych! Co dalej?

28 marca 2019/Autor OPEN MAGAZYN

Nie można zdradzić 6 mln ludzi, którzy nie chcą Brexitu

27 marca 2019/Autor OPEN MAGAZYN

„Odwołać Brexit”. Brytyjczycy masowo podpisują petycję

23 marca 2019/Autor OPEN MAGAZYN

Premier May złożyła formalny wniosek o opóźnienie Brexitu do 30 czerwca

21 marca 2019/Autor OPEN MAGAZYN

UWAGA! Dzisiaj odbędzie się głosowanie nad drugim referendum ws. brexitu!

14 marca 2019/Autor OPEN MAGAZYN

May zapowiada koniec Brexitu? „Możemy nigdy nie opuścić UE”

9 marca 2019/Autor OPEN MAGAZYN

„Chcemy, żeby Polacy zostali”

3 marca 2019/Autor OPEN MAGAZYN

„Robimy wszystko, by Brexit nie pogorszył sytuacji Polaków na Wyspach”

1 marca 2019/Autor OPEN MAGAZYN

Brytyjski rząd i UE rozważają opóźnienie Brexitu

25 lutego 2019/Autor OPEN MAGAZYN

Brexit może nastąpić później

4 lutego 2019/Autor OPEN MAGAZYN

© Open Magazyn.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość jak i żadna część utworów na OPEN MAGAZYN.PL, nie może być rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie bez zgody Redakcji. Wobec osób łamiących prawo, podjęte zostaną wszelkie działania prawne celem dochodzenia roszczeń finansowych.