Firmom rodzinnym ufamy bardziej niż księdzu


Przedsiębiorca rodzinny jest profesją, która cieszy się największym zaufaniem Polaków – taką odpowiedź wskazała ponad połowa uczestników badania „Polacy o Firmach Rodzinnych. Firmy zbudowane na zaufaniu”.

Wypowiedź: Jakub Kołodziej, Roleski, Małgorzata Grycan, Grycan.

 Na kolejnych miejscach znaleźli się sprzedawcy w sklepie (39,4%) oraz dziennikarze radiowi (29,7%). Niżej plasują się przedstawiciele profesji, które uchodzą zwykle za zawody zaufania publicznego: księdzu ufa 25% z nas, urzędnikowi – 22%. W firmach rodzinnych nie tylko chcemy robić zakupy ale też coraz częściej pracować.

– Raport pokazał, że są trzy główne aspekty, które doceniają Polacy, one w pełni pokrywają się z tym co widzimy w swoim obszarze działalności. Ludzie ufają, że to właściciel, czyli konkretna osoba stoi za jakością produktu. Po drugie istnieje powszechne zaufanie w to, że rodzinne znaczy polskie, czyli za tym stoi polski kapitał i ten patriotyzm gospodarczy, który coraz mocniej przewija się w wyborach zakupowych odgrywa tutaj niebagatelną rolę. Po trzecie, to co jest może najważniejsze ale nie jest jeszcze na pierwszym miejscu w raporcie, tacy pracodawcy są postrzegani jako solidni i godni zaufania – mówi newsrm.tv Jakub Kołodziej, Roleski.

Niemal 40% Polaków jest skłonnych kupić droższy z dwóch podobnych produktów, jeśli będzie on pochodził z firmy rodzinnej. Spośród nich, prawie 30% deklaruje, że jest gotowych zapłacić różnicę w cenie wynoszącą więcej niż 10%.

Gotowość dopłaty związana jest z podejmowaniem przez Polaków coraz bardziej świadomych decyzji zakupowych. Oznacza to, że zwracają oni uwagę na to, przez kogo został wyprodukowany dany produkt. Okazuje się, że najważniejszą zachętą do wyboru producentów rodzinnych jest przekonanie konsumentów co do wysokiej jakości oraz polskiego pochodzenia towaru. 60% Polaków, którzy kiedykolwiek kupili produkt firmy rodzinnej wierzy, że w takim przedsiębiorstwie o poziom jakości produktów dba sam właściciel. Kolejnym czynnikiem zachęcającym do zakupu produktu firmy rodzinnej okazała się ich polskość. W 2016 roku takiej odpowiedzi udzielił co czwarty
z respondentów, którym zadano to pytanie, rok później – już co drugi. Wśród młodych Polaków (do 24 lat) bardzo ważnym elementem okazało się także przekonanie o sprawiedliwym traktowaniu pracowników w firmach rodzinnych.

Polacy chętnie polecają najbliższym i znajomym produkty i usługi, z których są zadowoleni. Połowa (49,9%) twierdzi, że robi to zawsze, a prawie drugie tyle osób (47,8%) przyznaje, że robi tak czasem. Według danych z raportu, dla ponad połowy z nich (51,2%) fakt, że polecany produkt pochodzi z firmy rodzinnej ma dodatkowe znaczenie przy udzielaniu rekomendacji. Co ciekawe, ma to większe znaczenie dla mężczyzn (53%) niż dla kobiet (49%). Wśród mieszkańców poszczególnych województw, największy odsetek udzielających rekomendacji z uwzględnieniem rodzinnego charakteru producenta lub usługodawcy znajdziemy w województwie opolskim. W sumie aż w dziewięciu województwach udział osób chętniej rekomendujących produkty firm rodzinnych przekracza połowę respondentów.

Newsrm.tv

  • UBEZPIECZENIA

    Zabezpiecz swoje życie, zdrowie i dochód! Czytaj więcej!

  • PRACA

    Zatrudniamy ludzi a nie CV! Daj się poznać! Czytaj więcej!

  • DOBRE BIURO

    Zobacz naszą ofertę. Wszystko w jednym miejscu! Czytaj więcej!

  • OGŁOSZENIA!

    Ogłoszenia w Wielkiej Brytanii w Open Magazyn. Dodaj za darmo!

OGŁOSZENIA

DODAJ OGŁOSZENIE ZA DARMO I BEZ REJESTRACJI!

„Chcemy, by Polacy mieli pewność, że mogą tu zostać”

22 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

ISIS chciało zaatakować premier Theresę May

21 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Alergiku, strzeż się! Rośnie stężenie pyłków

21 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Jedna trzecia Brytyjczyków zakupiła w Internecie podrobiony sprzęt elektroniczny

21 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Dlaczego Social Service zabiera dzieci polskim rodzicom?

18 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Spędzanie wielu godzin przed ekranem przyczyną chorób serca i raka

18 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Men’s Health opublikował erotyczną sesję Meghan Markle

15 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Ponowne referendum w sprawie Brexitu w lutym lub marcu?

10 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Johnson o Brexicie: „Bez cholernej paniki”. „Może być zapaść”

10 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Nie żyje 100-letnia Polka. Została napadnięta w Derby

10 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Imigranci mogą mieć problemy z otrzymaniem „statusu osoby osiedlonej”?

7 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Europejscy zbieracze owoców unikają Wielkiej Brytanii

7 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

70 proc. pacjentek chorujących na raka piersi nie potrzebuje chemioterapii. Przełomowe badania

6 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

13-letni chłopiec zadłużył karty kredytowe ojca. Dług wynosi 80 tys. funtów

5 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Polacy boją się spotkania z agentem ubezpieczeniowym. Czy na pewno?

5 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Brak żywności, paliwa i lekarstw – Great Britain after Brexit?

4 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Dzieci dwóch narodów

4 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

Tysiące kobiet w Wielkiej Brytanii jest zmuszanych do małżeństw

4 czerwca 2018/Autor OPEN MAGAZYN

© Open Magazyn.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość jak i żadna część utworów na OPEN MAGAZYN.PL, nie może być rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie bez zgody Redakcji. Wobec osób łamiących prawo, podjęte zostaną wszelkie działania prawne celem dochodzenia roszczeń finansowych.