Dramat! Firma zabierała zasiłki w Wielkiej Brytanii bezprawnie!?

– Rozumiem, że pieniądze mi się nie należały. Ale przecież prosiłam, żeby mi ich nie wysyłali, więc dlaczego teraz to oni mnie straszą, tak jakbym zrobiła coś złego? Nie mam jak oddać tej kwoty, ale boję się, że ściągnę sobie na głowę komornika – opisuje pani Zuzia.

DOBRE BIURO
UBEZPIECZENIA I KREDYTY

Oferta ubezpieczeniowa:

» Ubezpieczenia ochronne
– Na życie,
– Od chorób krytycznych,
– Od utraty dochodu,
– Medyczne

» Ubezpieczenia domu i majątku
– Wyposażenia
– Nieruchomości domowych

» Ubezpieczenia Firm
– Od odpowiedzialności cywilnej dla pracodawcy
– Od odpowiedzialności cywilnej dla pracowników
– Od błędu w sztuce

» Sporządzanie testamentów

» KREDYTY HIPOTECZNE

Jesteśmy ekspertami specjalizującymi się w kredytach hipotecznych. Przeprowadzamy przez cały proces kupna domu od złożenia aplikacji do odbioru kluczy. Sprawdzamy zdolność kredytową. Przedstawiamy najatrakcyjniejsze oferty na rynku. Załatwiamy wszelkie formalności. Oferujemy profesjonalną obsługę oraz niezależne doradztwo. Proponujemy kompleksową usługę w języku polskim. Zapewniamy indywidualne podejście do każdego klienta.

Jeśli jesteś zainteresowany wyślij do nas wiadomość!

WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
ODSZKODOWANIA

Jedyna firma na rynku szkockim (mamy najwyższe odszkodowania w Szkocji) oferująca wizyty domowe jak również auta zastępcze do 24h po wypadku. Operujemy na całym terenie Szkocji, mamy indywidualny kontakt z każdym klientem, który otrzymuje szczegółowe informacje oraz instrukcje dotyczące przebiegu całego procesu ubiegania się o rekompensatę. Jesteśmy firmą zobowiązaną do kontaktu z klientem 7dni w tygodniu.

Oferujemy kompleksowy zakres usług takich jak: darmowa fizjoterapia, darmowe auta zastępcze, darmowe holowanie, monitorowane komisje lekarskie, opieka nad klientem podczas całego procesu ubiegania się o rekompensatę.

Mamy najwyższe odszkodowania w Szkocji (średnio o 40% wyższe odszkodowania w porównaniu do innych firm czy kancelarii), a także najbardziej atrakcyjną ofertę na rynku. Jesteśmy firmą własnościową obsługującą kilkuset klientów rocznie. Żaden z naszych klientów nigdy nie był niezadowolony.

Uwaga! Usługa dostępna na terenie Szkocji!

ZOBACZ TAKŻE!

WYPADEK DROGOWY

Jeżeli brałeś udział w wypadku drogowym i na skutek tego Twój stan zdrowia się pogorszył to masz prawo ubiegać się o odszkodowanie. Nie chodzi tutaj tylko o urazy typu złamana kończyna lub bardzo poważne obrażenia wewnętrzne. Żeby uzyskać odszkodowanie wystarczy odczuwać ból lub dyskomfort. Jeśli na skutek wypadku nie byłeś w stanie pracować, uległy zniszczeniu jakieś przedmioty lub poniosłeś inne straty jesteśmy w stanie odzyskać wszystko co do pensa. Jeżeli kolizja, w której brałeś udział zakończyła się szczęśliwie tylko uszkodzeniem samochodu nie jesteś skazany na swojego ubezpieczyciela i excess w wysokości kilkuset funtów. Jeśli zgłosisz się do naszej firmy naprawimy Twój samochód, a na czas naprawy otrzymasz samochód zastępczy. To wszystko bez czekania i angażowania Twojej firmy ubezpieczeniowej.

WYPADEK W PRACY

Jeżeli zostałeś poszkodowany w wyniku wypadku w pracy z powodu zaniedbań pracodawcy lub bezpośredniej winy jego lub współpracowników masz prawo ubiegać się o odszkodowanie. Należy pamiętać, że za zaniedbanie można uznać brak odzieży ochronnej, brak przeszkolenia pracownika lub źle czy też nie ergonomicznie przygotowane miejsce do pracy. Pracodawca powinien dołożyć wszelkich starań aby praca, którą wykonuje dla niego pracownik mogła być wykonana w maksymalnie bezpiecznym środowisku i nie narażała pracownika na utratę zdrowia lub życia. Jeżeli na skutek wypadku nie jesteś w stanie pracować lub/oraz wymagasz opieki osób trzecich pracodawca powinien pokryć wszystkie koszty związane z Twoimi stratami oraz kosztami powrotu do zdrowia.

WYPADEK W MIEJSCU PUBLICZNYM

Właściciele sklepów, urzędy, zarządy dróg są odpowiedzialne za nasze bezpieczeństwo w miejscach publicznych, które pod nie podlegają. Niezależnie od tego czy kelner w restauracji oblał Cię wrzątkiem, skręciłeś kostkę w dziurze w chodniku czy przewróciłeś się na rozlanym oleju w sklepie pamiętaj o tym, że masz prawo do uzyskania odszkodowania. Warunkiem jednak jest to, że uszczerbek na zdrowiu nie został spowodowany nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności lub na skutek Twojej nieuwagi lub brawury.

ZATRUCIE NA WAKACJACH

Jeżeli organizator wczasów all inclusive nie zadbał o odpowiednią jakość jedzenia na skutek czego zatrułeś się, wymiotowałeś lub miałeś biegunkę masz prawo uzyskać odszkodowanie zdrowotne oraz zwrot kosztu wycieczki, wizyt lekarskich itp. Jeżeli znajdziesz się w takiej sytuacji pamiętaj aby poinformować o tym przedstawiciela biura podróży lub recepcję oraz sporządzić oficjalny raport. Jeżeli zauważysz zwierzęta lub ptaki w pobliżu jedzenia lub co gorsza owady na lub w jedzeniu zrób zdjęcia. Pomoże Ci to później w uzyskaniu ewentualnego odszkodowania.

NAPRAWY KREDYTOWE

Nasza firma, jako jedna z niewielu oferuje naszym klientom naprawy kredytowe. Zdajemy sobie sprawę, że nasi klienci mogą nie mieć czasu lub chęci czekać na dzień kiedy strona przeciwna wyśle pieniądze na naprawę samochodu. Żeby maksymalnie skrócić czas oczekiwania na naprawiony samochód oferujemy naszym klientom naprawy kredytowe. Jak to działa?

1. Instruujemy inżyniera, który sporządza raport uszkodzeń oraz wycenę.
2. Po akceptacji raportu zabieramy samochód do naszego serwisu i zaopatrujemy klienta w samochód zastępczy.
3. Naprawiamy samochód.
4. Zawozimy klientowi naprawiony, wypolerowany i umyty samochód i odbieramy samochód zastępczy.

Tak, to takie proste!

NO WIN – NO FEE

No win – no fee to pewnego rodzaju gwarancja. Jeżeli prawnikowi nie uda się uzyskać odszkodowania dla klienta nie pobiera od niego żadnej opłaty za prowadzenie sprawy. W sytuacji kiedy sprawa zakończy się pomyślnie i klient otrzyma odszkodowanie prawnik pobiera prowizję w wysokości 25% odszkodowania zdrowotnego. (Należy jednak pamiętać, że prawnik ma prawo wystąpić do klienta o zwrot całości kosztów postępowania jeżeli klient kłamał w celu uzyskania korzyści majątkowej, wypadku nie było lub wypadek był ustawiony. W takiej sytuacji należy również spodziewać się, że strona przeciwna wystąpi o zwrot poniesionych kosztów oraz skieruje sprawę o wyłudzenie do sądu.

Uwaga! Działamy na terenie Anglii

Jeśli jesteś zainteresowany wyślij do nas wiadomość!

WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
REZYDENTURA I OBYWATELSTWO

Obywatelstwo i rezydentura brytyjska

Jeżeli zastanawiasz się czy warto starać się o brytyjskie obywatelstwo lub już zdecydowałeś, że chcesz zostać obywatelem Wielkiej Brytanii, pomożemy ci przebrnąć przez cały proces aplikacji. Udzielimy fachowej pomocy i porady, na każdym etapie starania się o obywatelstwo lub stalą rezydenturę brytyjską. Ocenimy twoje szanse na otrzymanie brytyjskiego paszportu na podstawie twojej indywidualnej sytuacji i pomożemy wybrać najkorzystniejsze rozwiązania.

Poprowadzimy cię i obsłużymy kompleksowo od chwili, kiedy zadasz sobie pytanie “czy mogę starać się o obywatelstwo brytyjskie”, poprzez pomoc w zapisaniu na kurs językowy, aż do momentu otrzymania brytyjskiego paszportu. Jeżeli jeszcze nie spełniasz kryteriów aby kwalifikować się do aplikowania o obywatelstwo brytyjskie, a chciałbyś je otrzymać w przyszłości, podpowiemy ci, jak zwiększyć szanse na jego otrzymanie w przyszłości.

Obywatelstwo brytyjskie dla dziecka

Jeżeli zastanawiasz się, czy warto aby twoje dziecko miało brytyjskie obywatelstwo lub czy masz prawo do aplikowania o obywatelstwo brytyjskie dla swojego dziecka, możesz umówić się z naszym konsultantem na rozmowę, by omówić swoją sytuację i wybrać najlepsze rozwiązanie.

Uwaga! Usługa dostępna na terenie całej Wielkiej Brytanii

Jeśli jesteś zainteresowany wyślij do nas wiadomość!

WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
BENEFITY

Świadczymy usługi m.in

» Wyrobienie National Insurance Number
» Tłumaczenia ustne i pisemne
» Tłumaczenia w terenie (urzędy, sądy, banki, szkoły, lekarze, szpitale)
» Wypełnianie wniosków urzędowych – Otwieranie konta bankowego online oraz wizyty w banku
» Zakup ubezpieczenia samochodowego, wymiana prawa jazdy na brytyjskie
» Zakup samochodu, linii telefonicznej, komórki, łącza internetowego itp. oraz konsultacje z dostawcami.
» Opłaty rachunków
» Zakupy internetowe
» Zakup biletów na koncerty, przedstawienia, festiwale
» Europejska karta ubezpieczenia zdrowotnego – przydatna w podróży
» Zapisanie dziecka do szkoły i zdobycie kieszonkowego GBP 30 tygodniowo
» Zdobycie dofinansowania na opłatę kursu językowego GBP 200,
» Otworzenie własnej firmy
» Znalezienie i wynajem mieszkania
» Profesjonalne CV
» Zadzwonimy w Państwa imieniu w każdej sprawie
» Wypełnianie wniosków i porady w uzyskaniu wszelkich benefitów i dodatków dla mniej zamożnych

Uwaga! Usługa dostępna jest na terenie całej Wielkiej Brytanii!

Jeśli jesteś zainteresowany wyślij do nas wiadomość!

WYŚLIJ WIADOMOŚĆ

Ministerstwo Finansów ustaliło w zeszłym roku, że w wyniku błędów amerykańskiej firmy, której zadaniem była ocena prawidłowości wniosków składanych w sprawie przyznania zasiłków, niesłusznie odbierano świadczenia osobom w Wielkiej Brytanii. W wielu przypadkach skutki były dramatyczne.

Dobrymi chęciami wybrukowane jest piekło. To polskie przysłowie świetnie pasuje do tej sytuacji. Wszystko zaczęło się bowiem od rozsądnego pomysłu rządu, który polegał na tym, by ukrócić wyłudzenia zasiłków czy Tax Credit, i tym samym zapewnić dopływ pieniędzy do budżetu. Zadanie powierzono amerykańskiej firmie Concentrix. Od tej pory mieliśmy firmę zajmującą się tylko sprawdzaniem, czy nie pomyliliśmy się we wniosku o zasiłek oraz czy nie doszło do wyłudzenia Working Tax Credit czy Child Tax Credit. Pieniądze zaczęły spływać do państwowego skarbca szeroką rzeką.

20 godzin przy telefonie

„Czarne chmury” zaczęły się zbierać nad Concentrix, gdy w zeszłym roku Ministerstwo Finansów ustaliło, że w 120 przypadkach firma się pomyliła, odbierając zasiłek nie temu, komu powinna. Po tym odkryciu tysiące poszkodowanych osób zaczęło zgłaszać się do mediów. Jedną z nich była 30-letnia Sarah Broome, samotna matka dwójki małych dzieci, która przestała otrzymywać zasiłki w sierpniu, bowiem zarzucono jej, że jest „finansowo związana” z majętnym człowiekiem. Problem w tym, że nigdy wcześniej o nim nie słyszała. Po sześciu tygodniach, w czasie których spędziła dwadzieścia godzin przy telefonie po to, by wyjaśnić tę sytuację, udało jej się połączyć z konsultantem firmy. Jego rada? Sarah powinna napisać ręcznie list z wyjaśnieniami. To, że z dokumentacji, która jest dobrze znana firmie wynika, że ma ona tylko jedną rękę i cierpi na chroniczny ból i drżenie drugiej dłoni, nie było dla konsultanta firmy żadnym argumentem. – Powinna pani poprosić kogoś o pomoc w pisaniu listu – przytacza słowa konsultanta „The Mirror”.

Bo utrzymuje ją zmarły

O sprawie mieliśmy szansę dowiedzieć się z parlamentu, ponieważ posłowie zgodzili się wysłuchać historii Sarah i innych osób poszkodowanych przez firmę. Przesłuchania ruszyły po tym, jak HM Revenue and Customs ogłosiło, że od czerwca przyszłego roku zrezygnuje z usług Concentrix z powodu nieprawidłowości. Tylko pomiędzy kwietniem a wrześniem ponownie rozpatrzono sprawy ponad czterech tysięcy osób, którym odebrano zasiłki. Wśród nich była m.in. 19-latka, której wstrzymano świadczenia, bo dziewczyna w ukryciu przed urzędem miała być w związku z 72-letnim mężczyzną. Gdy zszokowana 19-latka próbowała wyjaśnić sprawę „partnera”, o którym nigdy nie słyszała, okazało się, że mężczyzna od lat nie żyje. Łącznie może być nawet dziesiątki tysięcy takich przypadków. Szokuje też ujawniony przez „The Independent” sposób, w jaki firma wybierała swoje „ofiary”.

Póki się nie wytłumaczy…

Od 2014 roku Concentrix miał rozesłać do osób pobierających zasiłki prawie milion listów, które gazeta nazwała „spamem”. Niezależnie od faktycznej sytuacji, adresat mógł w takim liście przeczytać, że minął się z prawdą, ubiegając się o zasiłek i powinien natychmiast przesłać prawidłowe dane dotyczące swojej sytuacji osobistej i zawodowej. Tym, którzy tak jak Sarah Broome, nie byli w stanie szybko odesłać firmie skomplikowanych formularzy i wszystkich dokumentów, natychmiast odbierano świadczenia. W wielu przypadkach z dnia na dzień rodziny pozostały bez środków do życia. W BBC swoją historię opowiadała niedawno Sharon Scargill, która pewnego dnia poszła do bankomatu, żeby wypłacić zasiłek, tak jak to zwykle robi od lat. Konto było jednak puste. Spędziła wiele dni przy telefonie i na poczcie, starając się połączyć z konsultantem amerykańskiej firmy i wyjaśnić zaistniałą sytuację. W końcu się udało i po dwóch tygodniach wypłacono jej pieniądze. Co nie zmienia faktu, że do czasu wyjaśnienia sprawy kobieta musiała przeżyć za… 20 funtów.

Dokonać niemożliwego

Inny problem po otrzymaniu listu miała Klaudia – pomoc kuchenna i mama 2-latka i 6-latki z Callington, którą w sierpniu oskarżono o to, że źle oceniła koszty opieki nad dziećmi. Poproszono ją w liście, by zrobiła to jeszcze raz, bo w przeciwnym razie zasiłek zostanie jej odebrany. – Od początku roku po raz pierwszy pobieram zasiłek, więc trudno mi było ocenić, jakie są średnie koszty opieki nad dziećmi. Wyszło mi 32 funty tygodniowo. Concentrix kazał mi to udowodnić. Jak? – zastanawia się. – Wcześniej dzieci odbierała ze szkoły koleżanka, ale teraz jest na macierzyńskim. Musiałam zatrudnić dodatkową opiekę. A gdy mam popołudniową zmianę w pracy, czasem płacę za pomoc znajomym albo sąsiadom.

Przecież nie mam na to rachunku. Innym razem dziecko było chore i musiałam po prostu zwolnić się z pracy, a opiekunka nie była wtedy potrzebna – opowiada. Jak widać, udowodnienie, ile Klaudia wydaje średnio w ciągu roku na opiekę nie jest możliwe i w najlepszym razie wymagałoby chwili do namysłu. W liście straszono ją jednak karą 1000 funtów za nieprawdziwe informacje i 60 funtów za każdy dzień bezprawnego pobierania zasiłku i domagano się natychmiastowych wyjaśnień. – Najprostsze rozwiązanie to zatrudnić drogą, oficjalną opiekunkę na najbliższe trzy tygodnie, żeby mieć odpowiedni rachunek. To oszustwo, ale inaczej grozi mi kara i odbiorą mi zasiłki – tłumaczy Klaudia.

Pomyłki są nagminne

Skargi dotyczą też sposobu, w jaki spółka komunikuje się z poszkodowanymi. Jedna z osób przyniosła na przesłuchanie dowód w postaci wrześniowego rachunku za telefon. Był dwa razy wyższy niż zwykle. Powód? Spędziła godziny, próbując się dodzwonić do konsultanta firmy, by wyjaśnić swoją sytuację. Do tego część osób, którym po tygodniach „przepychanek” przyznano rację, dostała tylko część spornych kwot z powrotem.

Inną sytuację miała 27-letnia Zuzia z Bydgoszczy, która tak opisuje swój problem: – Latem 2013 roku poszłam do urzędu, żeby wstrzymać wypłatę wszystkich zasiłków, bo kilka dni później na stałe wracałam do Polski. Rozmawiałam z polską tłumaczką, która zapewniła mnie, że sprawa jest załatwiona. Jakiś tydzień później na konto wpłynęły pieniądze – 127 funtów, czyli dużo mniej niż zwykle. Potem kwoty wpływały nieregularnie i były coraz mniejsze, wręcz symboliczne, więc uznałam, że to jakiś błąd systemu. Dawno już zapomniałam o sprawie, szczególnie, że byłam w Polsce i nie miałam jak się tym zająć – relacjonuje.

Jakież było jej zdziwienie, gdy półtora roku później w lutym dostała list z Concentrix. – Okazało się, że muszę szybko oddać nadpłacone benefity, razem ok. 700 funtów – opowiada. Problem w tym, że w międzyczasie jej sytuacja się zmieniła. Urodziło jej się dziecko, żyje z pomocy rodziców i teraz taka kwota to dla niej duży wydatek. – Rozumiem, że pieniądze mi się nie należały. Ale przecież prosiłam, żeby mi ich nie wysyłali, więc dlaczego teraz to oni mnie straszą, tak jakbym zrobiła coś złego? Nie mam jak oddać tej kwoty, ale boję się, że ściągnę sobie na głowę komornika – opisuje.

W podobnej sytuacji są dziesiątki osób, które nie z własnej winy muszą zadłużać się, bo inaczej grożą im dodatkowe przykrości. Póki co, Concentrix nie będzie oskarżało nowych osób. Do czerwca firma ma skupić się na wyjaśnianiu i zamykaniu dotychczasowych spraw, w których doszło do pomyłki.

Pomimo licznych prób nie udało nam się skontaktować z przedstawicielem firmy. HMRC wyjaśnia tylko, że model współpracy z firmą zewnętrzną w tak ważnej dla milionów obywateli sprawie nie sprawdził się. – Nie będzie nowej firmy zewnętrznej na miejsce Concentrix. Nasz dyrektor Jon Thomson powiedział w parlamencie, że w przyszłości nie będziemy tego już robić w ten sposób. Znów zajmie się tym HMRC – wyjaśnił nam Paul Franklin z biura prasowego HMRC.

Źródło | Sonia Grodek

goniec_150

[fbcomments]

© Open Magazyn.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość jak i żadna część utworów na OPEN MAGAZYN.PL, nie może być rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie bez zgody Redakcji. Wobec osób łamiących prawo, podjęte zostaną wszelkie działania prawne celem dochodzenia roszczeń finansowych.

DODAJ OGŁOSZENIE! BEZ REJESTRACJI!

[AWPCPCLASSIFIEDSUI]

POPULARNE TERAZ

INFORMACJE I BIZNES

OPINIE I PUBLICYSTYKA

STYL I KULTURA

/Autor

Jak zostać dawcą szpiku

Pobranie szpiku jest bezpieczne ale wiąże się z paroma niedogodnościami związanymi z przeszczepieniem. Jednak nie są one zbyt dotkliwe. Przy pobraniu komórek macierzystych z krwi obwodowej trzeba się liczyć z jednodniową wizytą w klinice pobrania.