» Marcin Kuna

Ile razy zdarzyło Ci się wracać do mieszkania, ponieważ „masz przeczucie”, że o czymś zapomniałeś? Zwykłe zapominalstwo, choć tak powszechne, naprawdę może uprzykrzyć codzienne funkcjonowanie. Jednak, jak wiemy, zapominanie drobnych rzeczy może okazać się fatalne w skutkach. Oto 5 przydatnych porad do walki z zapominalstwem.

_________________________________________________________________________________________________________

Wysiłek fizyczny – siłownia, jogging czy też basen z samego rana poprawiają krążenie. Dzięki aktywności ruchowej do mózgu trafia więcej tlenu. Prawidłowo ukrwiony i dotleniony mózg stopniowo zwiększa swoją „wydajność”, a przez co umiejętność pamiętania o drobnych rzeczach w momentach, kiedy jest to istotne.

Kotwice pamięciowe – kiedy wiesz, że rano musisz zrobić coś ważnego, zarzuć tak zwaną kotwicę pamięciową. Ta technika nie wymaga wiele poświecenia ani treningu. Tymczasem jest bardzo skuteczna w walce z zapominalstwem. Kiedy mamy do zrobienia coś, o czym można łatwo zapomnieć, zróbmy coś niecodziennego, na przykład połóżmy jakiś przedmiot w miejscu gdzie go nie powinno być. Rano, po wyjściu z łóżka i przed pójściem do pracy chcesz spakować coś, co jest w lodówce? Przed pójściem spać, na zlewie, obok szczoteczki do zębów połóż długopis powtarzając sobie ze musisz coś zabrać z lodówki. Widok tego samego długopisu, z samego rana, przypomni Ci o zabraniu czegoś z lodówki. Bo przecież, co długopis może robić w łazience?

Sen, sen i jeszcze raz sen. Nasz mózg dosłownie odbudowuje się podczas tych kilku godzin między jedną zmianą w pracy, a drugą. Pozwól sobie na zdrowe 6 – 8 godzin snu dziennie, co jest rekomendowaną dawką dla dorosłej osoby. Warto też wiedzieć, że 20 minutowe drzemki działają niczym kawa i pobudzają nasz umysł zamiast, jakby mogło się wydawać, zachęcić do dalszego leniuchowania. Dzieje się tak, ponieważ w ciągu 20 min mózg nie zdąży wejść w fazę snu głębokiego, z którego wybudzanie jest o wiele cięższe, często kończy się porannym bólem głowy i zapotrzebowaniem na kawę.

Technologia – uczyń swojego smartfona twoją sekretarką. Google Calendar, Evernote czy OneNote to tylko kilka z setek tysięcy aplikacji i programów pomagających Ci w organizacji planu dnia. Już nigdy nie zapomnisz kupić masła czy zapłacić rachunku, jeżeli otrzymasz maila czy sms z przypomnieniem.

Zdrowe odżywianie – może się wydawać, że nasza dieta ma wpływ bardziej na nasze ciało niż to czy będziemy pamiętać żeby kupić sałatę. Nic bardziej mylnego. Nasz umysł, tak samo jak cały organizm potrzebuje witamin i minerałów by prawidłowo funkcjonować. Okazuje się, że rodzice mieli rację wmuszając w nas śniadania przez te wszystkie lata.
To tylko kilka z wielu technik walki z zapominalstwem. Trening i samozaparcie w ich stosowaniu mogą ci pomóc w codziennym życiu. Już niedługo – 5.

Sharing is caring!